lunes, 23 de marzo de 2009

Los "Caballeros de la Luz nº 61": un taller masónico nas Pontes

A Masonería tivo en Galicia un temprano desenvolvemento. Dúas das primeiras loxias que apareceron en España despois da guerra da Independencia (a "Logia Constitucional de la Reunión Española" e "Los Amigos del Orden") tiveron a súa sede na Coruña, feito que non foi alleo á puxanza que na cidade adquiriu a burguesía e á aparición dun pensamento político liberal.

Un interesante testemuño da presenza da Masonería na nosa Comarca é unha "plancha" ou documento que da conta da existencia, a fins do século XIX, dun taller masónico -ou mellor, "triángulo", dado o escaso número dos seus membros- en As Pontes. Velaquí o texto:
"A.L.G.D.G.A.D.U.
La respetable logia simbólica Caballeros de la Luz nº 61, al ilustre y poderoso hermano Isidro Villarino. Paz. Tolerancia. Verdad.
Ilustre y poderoso hermano: tengo el gusto de remitiros adjunto el cuadro lógico de los obreros de este taller; así como una nota de los hermanos que cotizan en esta logia, pero que no figuran como miembros activos de la misma, efecto de la distancia a que tienen su domicilio.
Excuso decirle la alegría que experimentamos todos los obreros de este taller al saber la elección del hermano Demófilo para Gran Maestre.
Los católicos inventaron que su Espíritu Santo inspira a los prelados en sus concilios para el nombramiento de Papa o Papisa; nosotros creemos que el espíritu del gran apóstol Chíes os ha inspirado para que eligiéseis a su hermano querido.
Mucho esperamos de las virtudes y grandes conocimientos de Demófilo y no dudamos que el Gran Arquitecto del Universo le librará de las acechanzas de los secuaces de Loyola.
Recibid querido hermano el abrazo fraternal de los obreros de este taller y la consideración y respeto de vuestro hermano.

Víctor Manuel Sueiro

Valles de los Puentes de García Rodríguez. Diciembre 28 de 1893 (era vulgar)"

Mencionamos a continuación o cadro lóxico deste taller:

Fernández, Manuel. Segundo Vixiante e Secretario
Somoza, José. Primeiro Vixiante e Orador
Sueiro Mallo, Víctor Manuel. Venerable Mestre
Venerable Mestre Vilaboy, José. Garda Templo

(Información recollida da obra de Alberto Valín Fernández Galicia y la Masonería en el siglo XIX, Ediciós do Castro, Sada, 1990)



No hay comentarios: